Sunday, January 2, 2011

Salute

Nak ingat balik segala kenangan masa kerja-kerja bersengkang mata tahun lepas. Even kerja dia penat tahap gaban, dengan tidur yang tak pernah cukup sampai aku pengsan terlentang kat lantai dapur, pengalaman yang aku dapat sepanjang tempoh tu memang sangat tak ternilai. Baru aku tau macam mana penat nya bekerja cari rezeki nak dapat duit. Dengan perangai perangai manusia pelik yang kita sendiri tak pernah lihat masa di sekolah & kolej, sangat mencabar. Working environment definitely have moved me far away from my comfort zone. 

Banyak sangat yang aku belajar. Ilmu ilmu yang datang dari orang-orang industri dulu sampai sekarang aku simpan dalam otak. Tak pernah lupa. Untung sangat dapat bekerja dengan orang ternama dalan industri ni. Masa tu la aku tau segala selok belok pantang larang dunia hiburan. Masa tu la baru belajar jadi professional tak gelabah ayam macam jakun kalau jumpa artis-artis masa shooting. Haha. 

Masa kerja dulu pun berpeluang juga bertemu dengan Allahyarham Faizal Yusof. Baik sangat orangnya. Suka sangat buat lawak gila dia. Kadang kadang gurauan dia tu sakit hati dibuatnya tapi biasalah kalau artis bergurau dengan orang bukan artis kan. Haha. Senang sangat bekerja dengan dia ni, tak banyak ragam. Tapi, sedih sangat hati ni bila teringat satu nasihat yang arwah sendiri pesan kat aku. Sampai sekarang aku tak mungkir lagi janji dia. Alhamdulillah

Allah lagi sayang dia. Tak kira tua ke muda, memang tak pernah terlewat, tak pernah tercepat. Takziah kepada seluruh keluarga Allahyarham. Aku doakan semoga dia tenang tenang saja di sana.



Yalal Chin & Faizal Yusof. Al-Fatihah